ΑΡΧΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝH ΑΜΕΣΟΔΗΜΟΚΡΤΑΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ
(Απο το Μπλογκ http://liberating-values.blogspot.gr/…/1-meaning-of-liberat… )
Οταν καποτε μου ζητησαν να συμμετεχω στην ιδρυση μιας οικο-οικοτητας περιπου 100 ατομων στην Θεσσαλονικη (τελικα το υπουργειο δεν μας παραχωρησε μια εγκαταλελειμμενη εκταση-εγκατασταση και ματαιωθηκε) , χρειαστηκε να διατυπωσουμε τις αρχες-συνταγμα της οικοκοινοτητας που θα καθοριζαν της ταυτοτητα της ιδεας της κοινοτικης ζωης, σε οσο το δυνατον γενικοτερους ορους. Ετσι μελετησα τις αρχες-συνταγματα των μεγαλων ευρωπαικων κοινοτητων (intentional communities) στην Ευρωπη και καταληξα στις επομενες αρχες και Μπλογκ. Οπως ξερετε οι intentional communities συνηθως χρησιμοποιουν αμεση δημοκρατια. Οι αρχες αυτες ειναι πολυ γενικες και αναμφισβητητα εχουν εντονο το στοιχειο της ψυχολογιας, αλλα ταυτοχρονα και πολυ προοδευτικες, και με πολιτικη τοποθετηση χωρις να μπαινουν σε ευκολες ετικετες.
7 ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ 21 ΑΞΙΕΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΑ ΣΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΜΑΣ
Μεταφραζω απο τα αγγλικα το Μπλογκ εδω
A1: Για το άτομο και την φύση:
Η αρχη, του δικαιωματος σε μια ελευθερη και ευημερη ζωη.
1) Κανένα άλλο άτομο, η ομάδα δεν έχει το δικαίωμα να καθορίζει πως θα σκέφτεται και αισθάνεται ένα άτομο για τον εαυτό του, χωρίς την συγκατάθεση του ιδίου, πέρα από το ίδιο το άτομο. Μια ατομική ανθρώπινη ύπαρξη, σε μια τελική βαθύτερη ανάλυση, δεν είναι κτήμα, ούτε της οικογένειας, ούτε της κοινότητας, ούτε της εκκλησίας, ούτε του κράτους, ούτε της κοινωνίας. Μια ανθρώπινη ύπαρξη δεν είναι ιδιοκτησία. Αυτό δεν σημαίνει πως κάθε άτομο πρέπει να δώσει μια έμφαση στον εαυτό του πάνω από όλους τους άλλους, την κοινωνία και τον κόσμο. Η στάση όπου ένα άτομο αισθάνεται μέρος αλλά και υπεύθυνο για απόψεις ολόκληρης της ανθρωπότητας και του πλανήτη είναι μια υγιής στάση, καθώς η μοίρα και των δυο είναι συσχετισμένη.
2) Η επιβίωση του ατόμου και η επιβίωση της πλανητικής φύσης είναι μια αλληλεπίδραση αμοιβαίας νίκης.
Ο πολιτισμός είναι για να αποφεύγει να εξασκεί βία και έμμεση καταστροφή στην φύση. Αντίθετα είναι για να διεξάγει
Οικολογικά βιώσιμες πρακτικές.
Τα δικαιώματα των ζώων γίνονται σεβαστά, και τα έλλογα ζώα εκτιμούνται.
Το μοντέλο ενέργειας που υιοθετείται είναι μιας CO2- καθαρής
παγκόσμιας, φθηνής ανανεώσιμης ενέργειας.
3) Ως ανθρώπινες υπάρξεις έχουμε το δικαίωμα υπεύθυνης ελευθερίας αυτό-καθορισμού και επιδιώκουμε να γίνουμε αληθινά, άτομα με αυτοπεποίθηση και ελευθερία ώστε να είμαστε υπεύθυνοι όσο είναι δυνατόν περισσότερο για τον εαυτό μας, χωρίς να αποδεχόμαστε, από εξαναγκασμό, κάποια
ανώτερη θεσμική εξουσία, η να επιτρέπουμε σε ιδιωτικές ομάδες να αποπροσανατολίζουν, υποβαθμίζουν και προδίδουν
την ποιότητα και τις αληθινές αξίες της ιδιωτικής και δημόσιας ζωής. Η αναζήτηση της ελευθερίας της βούλησης θα οδηγεί βαθύτερα και βαθύτερα.
Τα άτομα έχουν συνταγματικά βασικά ανθρώπινα δικαιώματα που γίνονται σεβαστά από άλλα άτομα, θεσμικές εξουσίες, και κοινότητες, που περιλαμβάνουν το δικαίωμα τροφής επιβίωσης, νερού, ρούχων, στέγης, περίθαλψης υγείας, ελευθερίας έκφρασης και βασικής εκπαίδευσης.
Όσο περισσότερο εξελίσσεται η κοινωνία και το άτομο, τόσο λιγότερο είναι αναγκαία η χρήση των συνηθισμένων δομών εξουσίας. Όσο περισσότερο εξελίσσεται η ανθρώπινη συνείδηση, τόσο περισσότερο οι τρέχουσες ιεραρχικές δομές στην κοινωνία (είτε στις ιδιωτικές επιχειρήσεις είτε στις δημοσιές υπηρεσίες) γίνονται αντιληπτές και κατανοητές ως καταπόνηση της ανθρώπινης συνείδησης και εγκαταλείπονται και αντικαθίστανται με άλλες μη-ιεραρχικες αλληλεπιδράσεις. Σχεδόν όπως στην ιδανική πολιτεία «Καλλίπολη» του αρχαίου Έλληνα φιλοσόφου Πλάτωνα. Όσο περισσότερο γίνονται πιο εξελιγμένα τα άτομα και η κοινωνία, τόσο περισσότερο γίνεται μετατόπιση από τον τρόπο του «κερδίζω-χάνεις» (ελέγχοντας) η «χάνω-κερδίζεις» (ελεγχόμενος) προς τον τρόπο «Κερδίζω-Κερδίζεις» (τι αμοιβαία αναζητούμε) η «χάνω-χάνεις» (τι αμοιβαία προσπαθούμε να αποφύγουμε). Οι τρόποι του «κερδίζω-χάνεις» (η κυριαρχία, ή αρπακτικό-θύμα) οδηγούν σε κύματα αυτό-καταστροφής. Οι τρόποι του «κερδίζω-κερδίζεις» (η συνεργασία) οδηγούν σε σταθερή και μόνιμη ευτυχία.
Α2) Για την σεξουαλική ζωή και την οικογένεια.
Η αρχη της σεξουαλικης ευτυχιας
4) Η σεξουαλική ζωή είναι ένα σημαντικό μέρος της ανθρώπινης ευτυχίας, και γίνεται σεβαστή, προστατεύεται το απόρρητο της και ενθαρρύνεται στις μορφές της ως ιδιωτική ζωή, ενόσω με τη σειρά της σέβεται την κοινότητα και την κοινωνική ζωή.
5) Οι επιλογές των λεπτομερειών της σεξουαλικής πρακτικής, και των συνηθειών ζωής του ζευγαριού, όπως συμφωνημένη μονογαμία, συμφωνημένη πολυγαμία, κλπ είναι εντελώς η ευθύνη των εμπλεκομένων ατόμων και δεν εξαναγκάζεται από κοινότητα, θρησκείες, κοινωνία, η άλλες ομάδες και άτομα.
Η ερωτική ζωή και η αγάπη είναι ελευθερωμένη από τον φόβο, την ενοχή, την ταπείνωση, τις προκαταλήψεις, τα ψέματα, την υποκρισία, και την εξαπάτηση.
6) Η οικογένεια και τα παιδιά ενθαρρύνονται, ενόσω υπάρχει γονική και κοινωνική δυνατότητα για αξιοπρεπή επιβίωση. Η ανατροφή των παιδιών προστατεύεται.
Α3) Για το βίωμα της κοινότητας και την κοινωνία
Η αρχη της ηθικης κοινωνικης ζωης
7) Οι κύριες ηθικές αξίες συμβίωσης σε μια κοινότητα είναι
πνευματική ελευθερία, οικονομική ελευθερία, και ηθική ελευθερία. Ακόμα , ειλικρίνεια, εμπιστοσύνη, αμοιβαία υποστήριξη, υπεύθυνη συμμετοχή, και βίωμα της ζωής και των μοιραζόμενων αξιών.
8) Οι βασικές αρχές της σημασίας της δημοκρατίας ως μια αλληλεπίδραση αμοιβαίας νίκης (κερδίζω-κερδίζουν) του ατόμου και του συλλογικού, γίνονται σεβαστές. Οι λεπτομέρειες του πως διεξάγονται, επανα-αποφασίζονται σύμφωνα με το μέγεθος της κοινότητας.
Α4) Για τις ανθρώπινες σχέσεις, την αγάπη, την συναισθηματική ζωή και την ευτυχία.
Η αρχη της αγαπης
9) Τα κλειδιά για μια μη βίαιη, και ευτυχισμένη ζωή στις ιδιαίτερες σχέσεις, είναι: Ειλικρίνεια και σεβασμός για όποιες ρητές και διατυπωμένες συμφωνίες μέχρι την λήξη της προθεσμίας της συμφωνίας. Επιπλέον αγάπη ελευθερωμένη από ψέματα, φόβο, ταπείνωση, ενοχή, υποκρισία , προσποίηση και βία.
10) Ο Διαμαντένιος κανόνας
----Μην κάνεις στους άλλους , ότι δεν θέλεις να σου κάνουν η δεν θέλουν να του κάνεις, η αν αυτό βλάπτει την κοινωνία ως σύνολο.
-----Κάνε στους άλλους , αυτό που θέλουν να τους κάνεις και που θέλεις να σου κάνουν, αφού βεβαιωθείς πως δεν βλάπτει την κοινωνία ως σύνολο.
11) Η συναισθηματική ζωή είναι πολύ σημαντική για τους περισσότερους ανθρώπους και η καλλιέργεια των εξελικτικών αρετών (ψηλής συχνότητας) , όπως ελπίδα, πίστη, ενθουσιασμός, πιστότητα, αισιοδοξία, δικαιοσύνη, συμπάθεια, ευγένεια, ευδιαθεσία, χιούμορ, αλτρουισμός κλπ είναι πρωταρχικός προσανατολισμός.
A5) Για την επικοινωνία, τη δημιουργικότητα, τη φήμη και τα οικονομικά.
Η αρχη της ης δημιουργικης ανθρωπινης υπαρξης
12) Όσο περισσότερο η αλήθεια, η εμπιστοσύνη, το δίκαιο, και η υπευθυνότητα αναπτύσσονται τόσο λιγότερο η χρήση του χρήματος είναι αναγκαία. Παρόλο που η κοινωνία εξελίσσεται μέσα από κύκλους μείωσης των οικονομικών διαφορών και κεντρικοποίησης, και αύξησης των οικονομικών διαφορών και αποκέντρωσης , η μακροπρόθεσμη προοπτική είναι η μείωση των οικονομικών διαφορών. Υπάρχουν εξελικτικά (θετικά) και ενελικτικά (αρνητικά) οικονομικά. Τα χρήματα ήταν μέσον διευκόλυνσης ενός ατελούς μέτρου δικαίου, και τώρα έχουν γίνει μέσον κρυπτο-πειρατίας των κυβερνήσεων , διάβρωσης της πολιτικής εξουσίας, χειραγώγησης της δημοκρατίας, και μαζικής κοινωνικής καταστροφής αξιών και ποιότητας και επιπέδου της ζωής, μέσω ενός τεχνητού χρηματοοικονομικού Δαρβινισμού.
13) Η δημιουργικότητα γίνεται σεβαστή και επιθυμητή, τόσο στην ατομική ζωή, όσο και στην συλλογική δραστηριότητα της κοινότητας.
Η δημιουργικότητα είναι μια από τις πιο σημαντικές εκφράσεις της πνευματικότητας μας. Η δημιουργικότητα μπορεί να δρα ως νόρμα και πειθαρχία στην καθημερινή ζωή, μπορεί να θεραπεύει την αλλοτρίωση και να διευκολύνει την εξατομίκευση.
14) Η ατομική δημιουργικότητα ή η συλλογική δημιουργικότητα
είναι παράλληλη της δημιουργικότητας της φύσης (ανάπτυξη της έμβιας ζωής, γέννηση κλπ) και είναι η ανταπάντηση του ανθρώπινου πνεύματος στην δημιουργικότητα της άγριας φύσης. Η δημιουργικότητα μπορεί να είναι εξελικτική (θετική) η ενελικτικη (αρνητική). Η δημιουργικότητα που είναι εξελικτική (θετική) είναι συμβατή με την θεραπεία του ίδιου του δημιουργού της, την θεραπεία της κοινωνίας και της φύσης.
15) Μέσω της δημιουργικότητας δίνεται η ευκαιρία να αναζητηθεί το εξαιρετικό, η πρωτοποριακή κορυφαία επίδοση, και μέσω της επικοινωνίας να βρεθεί εκτίμηση, και φήμη, στην κοινότητα και πέρα από αυτήν. Η επικοινωνία είναι τόσο δικαίωμα όσο και αρετή. Κάθε άτομο αντιμετωπίζεται με ευγένεια, τιμή και σεβασμό από όλους τους άλλους. Αν ένα άτομο αντιμετωπίζεται χωρίς τα παραπάνω, είναι αντανάκλαση και μπούμερανγκ, στους άλλους (άλλον) , ενόσω αυτό το άτομο δεν δέχεται αυτή την αντιμετώπιση ως σωστή για το ίδιο.
Α6) Για την διανοητική ζωή, την παιδεία, τις τέχνες, τις επιστήμες και τον έλεγχο της μοίρας.
Η αρχη της ευτυχισμενης διανοητικης ζωης
16) Η εκπαίδευση είναι δικαίωμα που όλοι έχουν, από την στιγμή της γέννησης τους. Μέσα από την διηνεκή δια-βιου μάθηση αποκτούμε πρακτικές ειδικότητες και πληροφορίες για τον κόσμο. Μέσα από την διηνεκή δια-βιου αυτό-μαθηση ανακαλύπτουμε τα ταλέντα μας οδηγούμαστε σε αυτό-βελτίωση δημιουργία εαυτού και πνευματική έμπνευση. Με μια δια-βιου μάθηση έχουμε την ευκαιρία να τιμήσουμε τον εαυτό, τους άλλους, για αγάπη, καλλίτερες σχέσεις, για πρόσβαση στην απεριόριστοι συλλογική ευφυΐα, για πνευματική ανάπτυξη και αυτό-κυριαρχουμενη ζωή.
17) Μέσα από την εκπαίδευση , η διανοητική ζωή γίνεται εφικτή,
Και με αυτήν η επιστημονική έρευνα και η εξουσία στην υλη. Έτσι μπορούμε να ελέγχουμε όλο και περισσότερο την μοίρα μας και να γίνουμε πιο ευτυχισμένοι.
Η επιστημονική πρακτική είναι εξελικτική (θετική) και ανελικτική (αρνητική). Αν είναι εξελικτική είναι συμβατή με την θεραπεία και ανάπτυξη της ζωής του ατόμου, της κοινωνίας, και της φύσης. Η αναζήτηση του ελέγχου της ύλης οδηγεί σε όλο και βαθύτερα στρώματα και υψηλότερες συχνότητες της φυσικής πραγματικότητας.
Η επιστημονική τεχνολογία πρέπει να είναι
17.1) Ελευθερωμένη από την βούληση για παραπλάνηση των άλλων ανθρώπων.
17.2) Ελευθερωμένη από την βούληση να εφαρμοστή για το καλό λίγων μόνο αντί όλων.
17.3) Ελευθερωμένη από την κρυπτο-πειρατεία στην ανοιχτή δημοκρατία και τις αρχές της.
17.4) Ελευθερωμένη από οποιαδήποτε τυραννική εξάρτηση από εξωπλανητικό πολιτισμό.
Α7)Για την πνευματικότητα και τον κόσμο.
Η αρχη του διαρκως βελτιωνομενου, πνευματικου ανθρωπο με ελευθερης βουληση
18) Σε τελευταία ανάλυση τα ανθρωπινά όντα είναι πνευματικές υπάρξεις. Μπορούμε να θεωρήσουμε την αναπνοή ως μεταφορά για την πνευματική αλληλεπίδραση. Η ζωή δεν θα άξιζε να την ζούμε χωρίς αυτό-αναλυση του εαυτού και διηνεκή βελτίωση. Η εσώτερη προσοχή, η εσώτερη ακρόαση, η καλλιέργεια οραμάτων, ο στοχασμός και η προσευχή, η αυτογνωσία, η καλλιέργεια θετικής νοητικής και συναισθηματικής στάσης, είναι όλα πρωταρχικής σημασίας στόχοι. Η επιστήμη αναζητά να δημιουργεί αποτελέσματα από έξω προς τα μέσα, στο ίδιο στρώμα της ύλης. Αλλά ως πνευματικές υπάρξεις μέσω της πνευματικής πρόθεσης, έχουμε επίσης την θαυματουργή ικανότητα να δημιουργούμε αποτελέσματα από μέσα προς τα έξω διάμεσου πολλών στρωμάτων της ύλης και επίπεδων της συνείδησης. Για να είμαστε πλήρεις ανθρώπινες υπάρξεις πρέπει να ισορροπούμε αυτές τις δυο διαφορετικές ικανότητες.
19) Τα μονοπάτια για πνευματικότητα, θρησκεία, και αναζήτηση του ιερού, είναι πολλά. Δίνουμε αξία, στην ελευθερία των διαφορετικών προσεγγίσεων.
20) Παρατηρώντας τον κόσμο με περισσότερη αλήθεια, είναι ήδη αλλαγή του εαυτού προς το καλλίτερο. Και το αρνητικό δεν είναι πάντα και το μόνο αληθινό. Δίνουμε αξία στην έρευνα για τις απαρχές της ανθρωπότητας, του πολιτισμού και των διαφορετικών μορφών ζωής της βιόσφαιρας. Οι αξίες αλληλεπίδρασης ανάμεσα σε διαφορετικές κοινότητες εφαρμόζουν και στις αλληλεπιδράσεις διαφορικών πολιτισμών των γαλαξιών.
21) Οι κρίσιμες και σημαντικές αποφάσεις για τον δρόμο που το άτομο, και ο πολιτισμός οδεύουν στα οικονομικά, τεχνολογία, πολιτική, και γαλαξιακές συμμαχίες δεν μπορεί να παρθούν έξω από τα άτομα, έξω από διαφανείς κοινωνικές εξελίξεις στην τεχνολογία και έξω από διαφανή δημοκρατική πολιτική, από κρυφές ιδιωτικές η κρατικές ομάδες και δομές εξουσιών ισχυρότερων από τις κυβερνήσεις και την δημοκρατία.
The principles can be considered also as SPIRITUAL GOALS , and in spite of the term spiritual they may have also much of practical and social activities efforts. They may be considered also as advanced but true human rights.
1)The principle of the unconditional right to a free , healthy, happy and prosperous material life
2)The principle of the right to a happy sexual life and happy family life
3) The principle of right and obligation for a fair , honorable ethical and free social and planetary life
4) The principle of the right to a happy and free emotional life, positive empathy, and love
5) The principle and right to freedom of expression and communication.
6)The principle and right to honorable, joyful creativity.
7)The principle of the right to perpetual education and a happy and ethical free intellectual life
8) The principle and right of the honorable human being as spiritual and volitional existence with a free will, with spiritual principles and eternally improving.
V1: For the individual and the nature:
The principle of the unconditional right to a free , healthy,happy and prosperous material life
1) No other individual or group has the right to determine how the individual will think and feel about himself (herself) without his (her) consent, other than the individual itself.An individual human being , at a final deeper analysis, belongs neither to family, nor to community, nor to church, nor to state, nor to society. A human individual is not property. This does not mean that each individual must put an emphasis to his (her) self, above and in damage to others, the society, and the world. Individuals achieve the maximum of the mutual benefit and coordination of their intelligence, when they work for the benefit of the totality of humanity and the planet. (And even better for the benefit of the totality of congruent and of similar principles and values other civilizations in the galaxies).
2) The survival of the individual and the survival of planetary nature are in a win-win interplay. The civilization is to refrain from exercising violence and indirect destruction upon nature, instead is to conduct eco-sustainable practices. Animal rights are respected and sentient animals are honored The adopted energy model is of CO2-clean, ubiquitous and cheap renewable energy. An unconditional minimum income from childhood to old age should guarantee the decent survival and minimum living standards for each individual either he/she is working or not.
3) As human beings we have the right of responsible freedom of self-determination and we seek to become truly self-confident and free to be responsible as much as possible for our self, without being coerced to accept some higher institutional authority, or allow private groups to disorient degrade and jeopardise the quality and true values of private and public life. The quest for freedom of will goes deeper and deeper. Individuals have basic bill of rights respected by other individuals, authorities and communities, that include the right of survival food, drink, cloths, shelter, health care, freedom of expression and basic education. This may mean that the community provides a guaranteed, unconditional minimal survival and well-being income, for all ages, either one works or not.
The more the human individuals and society evolves, the less the usual power structures (even as above) are needed. The more the human consciousness evolves, the more the hierarchical power structures in the society, (either in enterprises, or public state services.) are realized and perceived as abuse to the human consciousness, and abandoned and substituted with other non-hierarchical interplay. Almost, as in the ideal republic of Kalipolis of the ancient Greek Plato. The more evolved individuals and society we become the more we shift from the pattern of win-lose (controlling) or lose-win (being controlled) to the pattern of win-win (what mutually we seek), and lose-lose (what mutually we try to avoid).Win-lose (or pray-predator, or domination) modes, lead to waves of self-destruction. Win-win modes (or cooperation modes) lead to stable and permanent happiness.
V2: For the sexual life , and the family:
The principle of the right to a happy sexual life and family life
4) Sexual life is a significant part of human happiness, and is respected and encouraged in its private different forms, as long as in its turn respects community and social life.
5) The choices of the details of sexual practice, and the modes of couples life, like agreed monogamy, agreed polygamy etc are entirely the responsibility of the involved individuals and are not forced by religions, society or other groups. The erotic life is liberated from fear, feelings of guilt, humiliation, superstitions, lies, pretence and deception.
6) Family is encouraged as long as there is parental and social possibility of decent survival. The children growing up is protected.
V3:For the community experience and society:
The principle of right and obligation for a fair , honorable ethical and free social and planetary life
7) The main ethical values in a community are spiritual freedom, economic freedom and moral freedom. Equality, brotherhood and justice are values that always we must try to reach. Other goals are are truth, trust, mutual support, beauty, goodness, responsible participation, and a similar experience of life of shared values.
8) The basic principles of what democracy means, as a win-win interplay of the individual and the collective, and as the optimality of wisdom and intelligence when all minds in a community are involved in the important decisions for the community, are respected and the details of how it is conducted are re-decided according the size of the communities. One of the best examples is the ancient Athenian democracy.
V4: For human relations , love, emotional life and happiness:
The principle of the right to a happy and free emotional life, positive empathy, and love
9) The keys for a non-violent and happy life in intimate relations are truth, and respect of any explicit agreements for the time interval agreed, plus love free from, lies, fear, humiliation, guilt, pretense, hypocrisy, and violence.
10) The diamond rule:
--- Do not do upon others what you do not want they do upon you and they do not want to do upon them, after making sure that this does not damage the society as a whole.
--- Do upon others what they want to do upon them, and you want they do upon you, after making sure that this does not damage the society as a whole.
11) Emotional life, is very important for most of the people, and cultivation of higher virtues like hope, faith, enthusiasm, loyalty, optimism, fairness , sympathy, kindness, cheerfulness, humour, altruism etc. is a primary orientation
V5: For economics, communication, creativity, and reputation:
The principle and right to freedom of expression and communication.
The principle and right to honorable, joyful creativity.
12) Each one receives according to its needs and contributes according to its abilities. Wealth must be acquired by the application of (scientific) power from humans to the nature and matter , rather than from humans to humans. Economy can be regressive or progressive.
The more the truth, trust, fairness and responsibility are developed the less the use of money is necessary. Although society is evolving through cycles of decrease of economic differences and centralization and of increase of economic differences and decentralization, the long term perspective is the decrease of the economic differences. Money was means of facilitated relative fairness, and now it has become means of crypto-piracy , power abuse, manipulation of the democracy, and social mass destruction of values and quality of life through artificial financial Darwinism and large economic inequalities. The more evolved individuals and society we become, the more we shift from the pattern of win-lose (controlling) or lose-win (being controlled) to the pattern of win-win (what mutually we seek), and lose-lose (what mutually we try to avoid).Win-lose (or pray-predator, or domination) modes, lead to waves of self-destruction. Win-win modes (or cooperation modes) lead to stable and permanent happiness.
13) Creativity is to be respected and desired both in the life of the individual and in collective community activities. Creativity is one of the most significant expressions of our spirituality.Creativity may act as norm and discipline in daily life, may cure alienation and facilitates individuation.
14) The individual's creativity or collective creativity is parallel to the natures creativity (growth of life, birth of children etc), and is the response of the human spirit to the nature's creativity. Creativity may be regressive or progressive. Creativity, if progressive, it is to be compatible with healing the nature, the society and the individual.
15) Through creativity there is the opportunity to seek for excellence, pioneering peak performance, and through communication find esteem and reputation in the community and beyond. Communication is both a right and a virtue. Individuals are to be treated with courtesy and respect by everyone else; If they are treated discourteously or disrespectfully , it is a reflection on the others not on the individual as long as he (she) does not accept their treatment of him (her) as right.
V6:For intellectual life, education, arts, sciences and controlling our fate:
The principle of the right to perpetual education and a happy and ethical free intellectual life
16) Basic education is a right that every body has from the moment of his birth. Through on going life-long education we acquire skills, practical expertise and information about the world. Through on going life-long self-education we are uncovering our own talents, and are lead to self-improvement, and spiritual inspiration. With a living education we have an opportunity for honouring the self, and others, for loving, for better relations, of accessing the unlimited collective intelligence, for spiritual inspiration and for disciplined practice.
17) Through education, intellectual life becomes possible, and with it, scientific research and power. Thus we may control more and more our fate and become happier. Scientific practice may be regressive or progressive. If progressive, it is to be compatible with healing the nature, the society and the individual. The quest for knowing and controlling physical reality leads to deeper and deeper levels of it.
Scientific technology must be
17.1) free from deception for other people,
17.2) free from the will to apply it for the good of few only, instead of all,
17.3) free from any crypto-piracy to open democracy and its principles
17.4) free from any tyrannical dependence to any alien civilization.
V7:For spirituality and the cosmos:
The principle and right of the human being as spiritual and volitional existence with a free will, with spiritual principles and eternally improving.
18) Ultimately human beings are , spiritual beings. We may think of breathing as a metaphor for the spiritual interplay.Life would not be worth living without self inner analysis and perpetual improvement. Inner-attention, inner-listening, cultivation of visions, meditation, or praying, self-knowledge, cultivation of positive mental and emotional attitudes etc, are primary goals.Science seeks to produce effects with the horizontal causality within the material density-reality. But as spiritual human beings we have also miraculous abilities of producing effects through vertical-causality (spiritual intention) among the different material densities-realities and levels of consiousness . To become balanced spiritual human beings we have to balance those two different ways of producing effects.
19) The paths to spirituality, religions and the search for the sacred and non-sacred are many. We value freedhom of religion.
20) Attending the world with a more true knowledge is changing ourselves for the better. We value the research of the origins of humanity, civilization and different life-forms. The values of interplay between different communities and societies apply as well for different planetary civilizations of the galaxy.
21) The critical and important decisions about the road that the individual and the civilizations is headed in economics, technology power, and galactic affiliations, cannot be taken outside the individual, outside transparent social developments, and outside transparent democratic politics, in a secrete way, by private groups , enterprises and power secrete state-based groups, more powerful than the governments and democracy.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.