Thursday, September 3, 2015

95. ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ , ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟ ΤΙ ΑΛΛΟ?



Η ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΩΣ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ , ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟ.

ΩΣ ΓΝΩΣΤΟ Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ (ΠΡΩΗΝ ΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΛΠ) ΕΙΧΕ ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΤΩΝ ΜΕΙΩΜΕΝΩΝ (ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ) ΑΝΙΣΟΤΗΤΩΝ , ΑΛΛΑ ΤΟ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ.

ΩΣ ΓΝΩΣΤΟ Ο ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ (ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ, ΑΜΕΡΙΚΗ ΚΛΠ) ΕΙΧΕ ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΩΝ , ΑΛΛΑ ΤΟ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ (ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ) ΑΝΙΣΟΤΗΤΩΝ.

ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΔΥΑΣΤΟΥΝ ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ, ΤΟΣΟ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ (ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΝΑ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ) ΟΣΟ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΙΩΜΕΝΕΣ (ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ) ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ (ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΝΑ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ) ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΓΓΥΗΣΗ ΠΩΣ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΩΡΙΜΗ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΝΑ ΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΕΙ, ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟ.





ΥΠΑΡΞΙΑΚΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΗΣ ΑΜΕΣΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΜΠΟΔΙΑ
Υπαρξιακα
Με απλα λογια οι βαθυτερες υπαρξιακα αρχες και αξιες της Αμεσης Δημοκρατιας (που ομως δεν ειναι το αμεσο πρακτικο ) ειναι ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ . Η συνειδηση φερνει την ατομικη και συλλογικη ευημερια. Οταν το ατομο πρεπει να αποφασιζει αμεσα και για την μοιρα οχι μονο την δικη του αλλα και των υπολοιπων (διοτι καθενας πρεπει να ειναι ισοτιμος ηγετης ολων των αλλων) χρειαζεται να εχει περισσοτερη συνειδηση των αλλων ανθρωπων και της μοιρας τους. Αυτο απαιτει περισσοτερη αυτο-υπευθυνοτητα, ανιδιοτελια, ελευθερια και κατα το δυνατον περισσοτερη ισοτητα.
Οικονομικα
Δυστυχως οπως η κρυφη ολιγαρχικη εξουσια του χρηματος (που ειναι ισχυροτερη της πολιτικης τωρα) πονταρει στην διατηρηση των μαζων στην αγνοια, ιδιοτελεια, εθνικισμο, και χαμηλη συνειδηση της πραγματικοτητας για να τους εχει αναλωσιμους οικονομικους δουλους. Δεν ειναι τυχαιο πως κρυβει την εξουσια της και αποκοιμιζει τον κοσμο με την δηθεν παντοδυναμια της ονομαστικης ( face value) εξουσιας της πολιτικης. Δεν γινεται να μην εχει συνειδηση καποιος ποια εξουσια ειναι ισχυροτερη της πολιτικης ΤΩΡΑ (οχι μετα την εγκαθυδριση της Αμεση Δημκρατιας) αν θελει να πετυχει στο να εγκαθιδρυση Αμεση Δημοκρατια.
Αν υπαρχει κατι που μας μαθαινει η δανειακη κριση, ειναι πως οι πραγματικοι αντιπαλοι δεν ειναι η Δεξια σε αντιθεση με την Αριστερα, αλλα
Το ΧΡΗΜΑ σε αντιθεση με το ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΟ (αντιπροσωπευομενη η αμεση δημοκρατια)
Συνοψιζοντας τις δυο βασικες συνθηκες.
Α) Η ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΑΡΞΙΑΚΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΑΤΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ.
Β) Ο ΝΟ 1 ΕΧΘΡΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΤΩΡΑ, ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΣΧΥΡΑ (ΚΑΙ ΚΡΥΦΑ) ΑΝΙΣΟΤΙΚΟ ΧΡΗΜΑΤΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.


Ο ΚΛΑΣΣΙΚΟΣ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ
Αν και ο o Escher ονόμασε αυτόν το πινάκα Βαρύτητα, ίσως μια πιο επιτυχημένη αλλά και επικίνδυνη ονομασία θα ήταν "Ο κλασσικος καπιταλισμός" Όπου ο κάθε μεγαλο-κεφαλαιούχος (στην εικόνα ο δεινόσαυρος) προσπαθώντας να απελευθερωθεί οικονομικά μεγαλώνοντας την ατομική του ιδιοκτησία και κεφάλαια, φυλακίζει όλους τους άλλους ανθρώπους στην έμμεση οικονομική ανελευθερία. Ο υπαρκτος σοσιαλισμος της σοβιετιας μπορει να ειχε μερικα πλεονεκτηματα απο τον υπαρκτο καπιταλισμο (οπως μειωμενες ανισοτητες) αλλα ειχε τοσο ελειψη ελευθεριας και κομματικου ολιγαρχισμου που σε γενικες γραμμες ηταν χειροτερο συστημα. Ο υπαρκτος καπιταλισμος δεν ειναι το λιγοτερο κακο οικονομικο συστημα.Υπαρχει ομως και οικονομικο συστημα με πολυ καλλιτερο νομισματικο συστημα που δεν δημιουργει δανειακες κρισεις και ελεγχομενες μειωμενες ανισοτητες, ελαχιστο επιδομα-εισοδημα επιβιωσης κλπ .Ακομα με πολλες διαβαθμισεις ατομικης ιδιοκτησιας απο την ισχυρη (η τωρινη) μεχρι την δημοσια ιδιοκτησια (π.χ, της ελευθερης πληροφοριας στο ιντερνετ) η και με νεες μορφες ελευθερου χρηματος, Θα μπορουσε να τον πει καποιος μετα-καπιταλισμο.